2010. november 7., vasárnap

Varga Tamás Napok

Tegnap az ELTÉ-n részt vettem a matektanárok számára rendezett VTN néhány programján. Így saját bőrömön is tapasztalhattam ismét, hogy mennyivel nehezebb egy előadásra koncentrálni huzamosabb ideig, mint valamilyen gyakorlati tevékenységben részt venni.

 Főként a geogebra szekció programjaiból válogattam. A geogebra egy olyan ingyenes program, amivel kiválóan lehet szemléltetni függvényeket és geometriai objektumokat egyaránt. A világban elég sok helyen használják, és már Magyarországon is van egy kis rajongói köre.

Igyekeztem olyan szemmel nézni a dolgokat, hogy mi az amit az e-learning kurzushoz kapcsolódva hasznosítani tudok. Sikerült és néhány fogást megtanulnom, így a most következő néhány hétben biztosan fogok készíteni kisebb anyagokat, amit a nyolcadikosok számára a moodle segítségével elérhetővé is tudok majd tenni.

2 megjegyzés:

  1. Eredetileg én is matek tanár vagyok, és ledöbbenek, hogy ma milyen szuper szoftverek vannak a szemléltetésre! Régen Pascal-ban írtunk programot függvény-ábrázolásra, és mekkora "show" volt, hogy tudtuk paraméterezni, az meg valódi attrakció volt, amikor magát a képletet is tudtuk változtatni. Szóval hajrá a Geogebrás tapasztalataiddal :)!

    VálaszTörlés
  2. Ez a "számítógép a matematika oktatásában" jó téma. Azt hiszem, írok majd róla egy blogbejegyzést...

    VálaszTörlés