2010. november 13., szombat

Netgeneráció

Az e-learning eheti témája a netbennszülöttek/netbevándorlók problémakör, illetve a multimédiás tananyagok.

Tapasztalatom szerint nálunk, az iskolában minden diák rendelkezik a kellő technikai háttérrel és tudással az internet használatához. (Hetedikesek a legifjabbak.) Vannak diákjaink, akik szinte folyamatosan online vannak, mivel iphont használnak. Leginkább az információk megosztása a cél.

Mai példa: az iskola egy csapat Szegeden megnyerte a LEGO robotika versenyt. Az információt feltettem a facebookra, és mire átértem a másik szobába, már volt olyan osztálytárs, aki lájkolta a bejegyzést.

Más kérdés, hogy tanulásra használják-e ezt a tudást. Itt is főként az információ megosztásé a domináns szerep. Konzultálnak a házi feladatokról, csoportmunkánál fájlokat osztanak meg. Engem is szoktak kérdezni a facebookon, hogy kijavítottam-e már a dolgozatot.

A többség bejelentkezett az iskola moodle lapjára, de a rendszeres használat már kevésbé jellemző. Természetesen attól függ, hogy a tanár mennyire, és hogyan működteti.

Én most egy kísérletbe kezdtem. A következő feladatot adtam a nyolcadikos diákjaimnak:

1. Rövid oktató videó készítése az epocha valamely anyagához. Csoportos feladat, max. 4 fő. A választható témákról, és a szükséges tartalomról menet közben egyeztetni kell velem. Az elkészült videót youtube-on, vagy a moodle-on meg kell osztani a többiekkel.
2. Legalább 20 kérdésből álló teszt készítése a facebook-on, amit publikálsz, és 10 napon belül min. 20 felhasználó tölti ki. Egyéni feladat. A kérdések és válaszok publikáció előtti egyeztetése velem szükséges!
3. A moodle függvény fogalomtárba 5 fogalom kidolgozása, az általam megadott fogalomlistából.


Már egy diákom el is készítette a facebookos tesztet. Kíváncsian várom a további fejleményeket és visszajelzéseket. Igyekszem itt is beszámolni tapasztalataimról.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet, kiváncsian várom a tapasztalatokat! Már csak azért is, mert talán az én kollégáim is könyebben mozdíthatóak lennének, ha már máshol működő rendszerről mesélhetnék...

    VálaszTörlés
  2. Úgy olvasom, hogy nem érsz rá unatkozni egy pillanatra sem.:) A Facebookot is jól becsempészed az oktatásba.

    VálaszTörlés